A Bunge Zrt. 2010-ben vásárolta meg az akkori Royal Brinkers Hungary Kft. margarinpiacát és üzleti részesedését. A cég az akvizíció után a Natura Margarin Kft. nevet vette fel.

Royal Brinkers Hungary Kft. vállalkozóként 1996 óta volt jelen a magyar piacon. A kezdeteket egy holland-magyar közös vállalkozás jelentette gyöngyösi székhellyel, mely ebben az időszakban Gyöngyfoods Kft néven működött. Később 2000 elején a cégek szétváltak és a már margaringyártó cég Tatabányán találta meg új székhelyét. Az új vállalkozás immár 100%-ban a Brinkers család tulajdonát képezte. A tatabányai margaringyár az év végére elkészült és megkezdődött a margaringyártás, majd a cég hivatalosan is felvette a Royal Brinkers Hungary Kft. nevet. 2001-től gyártóként és forgalmazóként egyaránt működött. A cég innentől fogva folyamatosan növelte piaci részesedését a hazai piacon, márkázott termékek mellett sajátmárkás margarin gyártásával foglalkozott és foglalkozik a mai napig is. A sajátmárkás termékek piacán máig piacvezető vállalat majdnem minden jelentősebb hazai kereskedelmi lánccal kapcsolatban áll.

A Tatabányán gyártott margarinok nem csupán a hazai piac számára készültek, a környező országokba irányuló export mértéke egyre jelentősebbé vált. A Royal Brinkers vállalat stratégiájának része volt, hogy a lokális piaci igények mind tökéletesebb és rugalmasabb kielégítése érdekében, lokálisan telepített gyártóegységekkel operál. Ennek megfelelően Magyarországon kívül gyárakat működtet Szlovákiában, Dániában, Romániában és Lengyelországban is.

Termékportfolió

Egyre nagyobb volt az igény az egészséges táplálkozást támogató termékek iránt. A RBH-nak így jól felfogott érdeke volt, hogy termékportfolióját ennek megfelelően bővítse.

Ez komoly K+F tevékenységet feltételez. Az indulástól kezdve folyt a Linco márkanevű margarinok gyártása. Ez egy európai szintű márkanév, amelyet a tatabányai gyáron kívül más Brinkers gyárak is gyártottak. A 2000-es évek elején csatlakoztak ehhez a termékcsaládhoz a Summer illetve a Waja light margarinok, majd később a Dana márkanév is megjelent a piacon. A 2000-es évek közepén a RBH a Linco márkanevet egy prémium szegmensre is ki kívánta terjeszteni. Ez öt új terméket jelentett Linco Family márkanév alatt (négy light és egy sütőmargarin kocka). Mintegy két év után a cégvezetés úgy döntött, hogy ezt a termékcsaládot kivonja a piacról és egy új most már nevében és csomagolásában is (Eurotub) igazi prémium termékcsaláddal jelenik meg a hazai piacon. Az új Holland Premium margarin termékcsalád a szervezet számára igen hasznos Omega-3 és Omega-6 zsírsavakat, folsavat illetve E-vitamint is tartalmaz, melyek jótékonyan hatnak a szív és érrendszer működésére és a koleszterinszintre.  2007-ben a Holland Premium margarin termékcsalád további ízvariánsokkal bővült, mely bevezetést kisebb, boltláncokra irányuló promóciókkal támogatott meg a vállalat.

A vállalat megfigyelései szerint egyre nagyobb igény mutatkozott a szögletes csészébe kerülő premium kategóriájú termékek iránt, ezért már a Holland Premium margarin tervezésekor innovációra volt szükség (töltőberendezés vásárlása szögletes csészékhez) annak érdekében, hogy ebben az egyre növekvő szegmensben is ki tudja szolgálni a partnereket, a már megszokott magas minőségi elvárásoknak megfelelően.

A kiélezett versenyhelyzet további innovációt ösztönzött, aminek eredményeképpen 2009-ben a RBH egy kapacitásnövelő beruházást hajtott végre. Ez lehetővé tette, hogy a margaringyártás 2010-től az addig óránkénti 2,5 tonnás kapacitása elérje a 4,0 t/h teljesítményt. Sajnos a 2010 év még magán hordozta a világgazdasági válság nyomait. A mintegy 10% körüli forgalom visszaesés nem tette lehetővé, hogy az immár magasabb kapacitású üzem megmutassa, hogy elvben akár 15-16 ezer tonna éves termelésre is képes.

Tulajdonos és stratégiaváltás

2010 októberében nagy változás következett be a cég életében, miután a holland tulajdonos úgy döntött, hogy eladja a Royal Brinkers Hungary Kft-t. A céget a Bunge Zrt. vásárolta fel, mely újabb névváltás után Natura Margarin Kft. néven folytatta tevékenységét. Ettől az évtől kezdve a magyar margaringyártó cég is a Bunge Zrt. integrált vállalkozásainak részévé vált. Mint minden Bunge vállalat a Natura Margarin Kft. is azon dolgozik, hogy, termékei útját a termőföldtől az asztalig végigkíséri és így biztosítsa a legjobb minőséget a magyar családoknak. A Bunge ötvözi a helyi ismereteket a globális látásmóddal, ily módon kezeli az hazai és export piac összetettségét és reagál a változásokra, hogy a lehető legtöbbet nyújthassa partnereinek és fogyasztóinak.

A Natura Margarin Kft. és a Bunge Zrt. egyaránt elkötelezett a termékfejlesztések mellett, a vállalat hazai és nemzetközi csapatai folyamatosan dolgoznak azon, hogy a fogyasztói igényeket maximálisan kiszolgáló új termékek kerülhessenek a boltok polcaira és a családok asztalára.